STUCK MOJO
Southern Born Killers
NAPALM/MYSTIC 46:50
Styl: metal crossover Stát: USA

Průkopníci rap metalu, či metalového crossoveru chcete-li, přichází opět s novým studiovým albem, i když slovo „nové“ je třeba dát do uvozovek. Album „Southern Born Killers“ totiž STUCK MOJO nahráli už v roce 2006, ale protože v té době neměli nahrávací smlouvu, poskytli jej fanouškům na svých webových stránkách, odkud jste si jej mohli stáhnout gratis a navíc v plné kvalitě. Nakonec se jej ale s dvouletým zpožděním a prostřednictvím rakouského(!) labelu NAPALM rozhodli přece jen vydat i klasickým způsobem. Z původní sestavy zbyl už jen kytarista Rich Ward, jehož mamutí rify ale vždy byly zásadním poznávacím znamením STUCK MOJO a na tom se nic nezměnilo ani dnes. Nový zpěvák Lord Nelson není vůbec špatný, úrovně původního černého rapera s metalovým srdcem Bonze však ani zdaleka nedosahuje. Albu dominují masivní kytarové rify a vztekle rapující vokál odsekávající slabiky jako kolečka salámu. Někdy  převládnou hip-hopové rytmy, jindy zase metalová hmotnost a občas se STUCK MOJO dokonce nebezpečně blízko přiblíží střednímu proudu, i když pořád hodně dynamickému. Tu a tam se dočkáte i industriálního rachocení, které se však ani nepřibližuje té zvířecí intenzitě, jakou jsem tak obdivoval na (podle mě nejlepším) albu „Pigwalk“. STUCK MOJO zde jakoby shrnuli veškeré své schopnosti a tak úvodní „I´m American“ burácí typickým metalovými rify a zuřivým rapováním, v „Souher Born Killers“ převažují spíš svižné hip-hopové rytmy a nu metalové tendence, melodičtější polohy se objeví v „The Sky Is Falling“, v „Metal Is Dead“ se naopak strhne nefalšovaná thrash coreová přestřelka s rachotící rytmikou a divoce sólující kytarou. V „Open Season“ se naproti tomu ozve hadovitý zvuk sitáru a nasamplované smyčce, vrcholem je pak předposlední , výborně gradující skladba „Yoko“, která začíná jako nevinná hip-hopová popina a končí vypjatým metalovým sólem a industriálním skřípěním. STUCK MOJO už jistě natočili lepší desky, přesto si myslím, že „Southern Born Killers“ jejich fanoušky určitě nezklame a koncerty v Praze a Ostravě začátkem března budou pekelně heavy.