SUNSHINE
Dreamer
UNIVERSAL 42:00
Styl: emo rock Stát: ČR

Popravdě řečeno taky nejsem moc nadšený z toho, že se SUNSHINE rozhodli vydat směrem ke střednímu proudu, ale nemyslím, že by se tím jejich hudba oproti minulosti nějak výrazně změnila. Ty melodie tam byly vždycky, jen často skryté pod nánosem agresivních kytar a temných nálad. Tentokrát tedy jen potlačili konfrontační tón, zvýraznili melodie a výsledkem je nekonfliktní melodický rock, který se dá bez problémů hrát dopoledne v rádiu a žádný poplach v kancelářích nezpůsobí. Kayův zpěv je dnes již zcela suverénní, bez zjevných slabin a neztratil nic ze své osobitosti a výrazu. Nápaditá kytara, přesná basa, energické bicí a zajímavé aranžérské nápady se zajímavou elektronikou pak tvoří společně s výraznými melodiemi a zmiňovaným vokálem kompaktní celek, v němž cítím lehký vliv THE CURE z období desky „Kiss Me, Kiss Me..“. Když vynechám hitovky jako „Top! Top! The Radio“ a nebo úvodní „You (In Your Head)“, zůstane zajímavá miniatura (nebo spíš zvuková hříčka) „Macabre Interlude“, ve které pomalé tempo a trošku ponurá elektronika připomene časy, kdy je ještě bavili BAUHAUS. V „Dead Leaves“ se objeví lehký vliv psycho billy, které jim rozhodně sluší a z mého pohledu je to nejzajímavější skladba na desce. Výborná je i závěrečná „Keith Avenue 9 pm“, která zní přece jen o něco dravěji než zbytek alba a viděl bych ji jako druhý singl. „Dreamer“ je uvolněné, ale současně i velmi energické album, které sice nezapře typický rukopis SUNSHINE, ale ta dřívější buřičská dravost prostě chybí. SUNSHINE jednoduše přestali chtít hrát tvrdě a to pro jejich fanoušky myslím není moc dobrá zpráva. Ale ať už je to jak chce, pořád je to profesionálně udělaná deska muzikantů, kteří stále mají co říct a pokud by takto měl vypadat střední proud, budu spokojený.