THE SWITCH
Beautiful
SWITCH 69:41
Styl: nu-metal Stát: ČR

Album "Beautiful" si THE SWITCH vydali vlastním nákladem a přesto že to jsou "amatéři" (bez urážky), odvedli velmi profesionální práci. Počínaje vkusným a zajímavě udělaným obalem, přes technickou kvalitu nahrávky až po multimediální stopu s klipem a krátkým filmem z nahrávání této desky. THE SWITCH hrají v nezměněné sestavě už 6 let a na jejich projevu je to znát. Jejich zvuk je sevřený, kompaktní a celé to drží pohromadě bez větších problémů. Jednotlivé nástroje jsou jasně čitelné a celkový zvuk desky je přitom velmi kompaktní. Kytara spíše než riffy vytváří hlukovou stěnu, která se podle potřeby tříští a láme, tvrdě drnčící baskytara a nekompromisní bicí ji ženou před sebou a všechno to bičuje ztýraný řev plný bolesti a ztracených iluzí. Opravdu doufám, že zpěvák Štěpán Šatoplet nežije tak, jak zpívá. THE SWITCH se snaží budovat atmosféru plnou opravdových emocí a vytvářet vícevrstevnatý, komplexní zvuk s mnoha zákoutími, což se jim opravdu daří. I v klidnějších polohách nikdy neztrácejí vnitřní napětí a stále vás udržují v potřebném napětí. Anglicky zpívané texty kombinují s českými a jejich moderní metal, jehož stěžejní inspirací jsou evidentně američtí DEFTONES, okrajově pak i TOOL a nebo NEUROSIS je v našich zeměpisných šířkách pořád něčím ojedinělým. THE SWITCH samozřejmě zatím nedosahují úrovně zmiňovaných gigantů, ale všechno nasvědčuje tomu, že jsou na dobré cestě. Nejsou totiž jenom bezduchými kopiemi svých vzorů, ale snaží se aktivně s tím krámem něco osobitého udělat. THE SWITCH jsou pro mě velmi příjemným překvapením a mě nezbývá než uznale smeknout hučku.