TENACIOUS D

Rize Of The Fenix

SONY MUSIC – 41:21

rock USA

Určitě si většina z vás pamatuje film „Škola ro(c)ku“ o tom, jak trochu pošahaný fanoušek rockové hudby učí inkognito děcka na základce základům hard rocku. Tohoto samozvaného spasitele dětských duší si velmi přesvědčivě zahrál Jack Black a jak se ukazuje, zas tak moc se přemáhat nemusel, protože rocková muzika je opravdu jeho alma máter. Od roku 1994 má totiž kapelu TENACIOUS D, kterou založil společně s kytaristou a zpěvákem Kyle Gassem, který je současně i kmotrem jeho syna. Svůj debut si odbyli až v roce 2001 stejnojmenným albem, na které v roce 2006 navázali dvojkou „The Pick Of Destiny“ a třetí deska s názvem „Rize Of The Fenix“ se vyklubala na svět letos. Základní duo zůstalo nezměněno a ze seznamu dalších spoluhráčů vyčnívá jméno bubeníka Davida Grohla (NIRVANA, FOO FIGHTERS), který tomu měl zřejmě dodat důvěryhodnosti. Jack rozhodně není špatný zpěvák, jehož trochu nakřáplý hlas s blues/rockovým cítěním má pěkně ostrý drajv a rozhodně se nebojí do toho dát úplně všechno. Jeho kumpán Kyle Gass je evidentně dobrým muzikantem i solidním kytaristou a když k tomu přidáte Grohlovi dynamické bicí, zní výsledek překvapivě kompaktně. Kupodivu to není nějaká hollywoodská šaškárna, ale docela slušný mix AC/DC, THIN LIZZY a MEAT LOAF-a, který neskutečně šlape. Tu a tam se pochopitelně vyskytnou i žánrové výjimky, jako je latinsko americkými rytmy nasáklá „Seňorita“, klasickým rock and rollem ovlivněná „Rock Is Dead“ a nebo slaďárna ve stylu SMOKIE „39“. Grohl je ale nenechá se v tom moc dlouho nimrat a žene je svými bubny nekompromisně vpřed, jako otrokář vzpurné jedince svým bičem. Přesto je ale jasné, že k tomu přistupují s nadhledem a že nevynechají jedinou příležitost k nějakým blbinám (viz sposťačinky mezi některými skladbami). I tak je to ale překvapivě solidní rocková deska, sršící energií a entusiasmem.

qwd