TM STEVENS
Africans In The Snow
SPV/MYSTIC 66:52
Styl: funk metal roots Stát: USA

Zpěvák, producent, skladatel a baskytarista TM STEVENS působí na rockové scéně už od konce 70. let a výčet jmen s nimiž během těch let spolupracoval, by zabral zbytek této rubriky. Za všechny jmenujme např. Jamese Browna, Steve Vaie, PRETENDERS, Joe Cockera, Tinu Turner nebo Billy Joela. Se svojí kapelou SHOCKA ZOOLOO brázdí od poloviny 90. let Evropu, Ameriku i Asii a její složení je velmi variabilní. Např. v roce 2004 během evropského turné seděl za bubny John Blackwell (Prince), o rok později už TM spolupracoval s Carl Palmerem (ELP) a dokonce odjel s ELP jejich evropské turné v roce 2006. Na jeho osmém studiovém albu se opět sešla velmi pestrá muzikantská společnost, za všechny jmenujme třeba klávesistu Bernie Worrella (George Clinton, P-Funk), bubeníka Willa Calhouna (LIVING COLOUR) a nebo kytaristu Nuno Bettencourta (EXTREME). TM STEVENS je živým důkazem toho, že když se černí kluci rozhodnou hrát tvrdě, výsledek je skoro vždycky skvělý. Vzpomeňme jen na BAD BRAINS, BODY COUNT, 24-7 SPYZ, SKINDRED, LIVING COLOUR a do jisté míry i KING´S X, kteří jsou sice „černí“ jen z jedné třetiny, ale kterým jejich baskytarista a zpěvák Dough Pinnick vtisknul pořádnou dávku černošské vitality. Ostatně většina skladeb na „Africans In The Snow“ mi nejvíc připomíná právě KING´S X z období alba „Dogman“, tzn. zemité zeppelinovské bicí, funky basa, mohutné kytarové riffy a především spousta emocí a živočišné energie, zahalené do skvělých melodií. Stevens má podobnou barvu hlasu i způsob frázování jako Pinnick a ta podobnost je někdy až zarážející. SHOCKA ZOOLOO se ale neomezují jen na dunící hard rock a v jejich hudbě můžete slyšet také jazz, motown, funk, soul, rock a billy nebo reggae. Pod tím vším je pak pořád cítit horký tep Afriky, který vám rozproudí rychleji krev v žilách. Opravdu skvělý mix černé hravosti a bílé razance.