TYPE O NEGATIVE
Symphony For The Devil
SPV/STEAMHAMMER 135 min

Styl: doom metal Stát: USA

Po videu „After Dark“ z roku 1998 (na dvd 2000) a „Nosferatu“ (na dvd 2003) přichází doom metalová ikona TYPE O NEGATIVE první velikosti s prvním oficiálním dvd „Symphony For The Devil“, jež obsahuje koncert z německého festivalu Bizzare roku 1999. Obrovský kotel, kde mohlo být odhadem tak 100 000 fanoušků nadšeně přivítal své miláčky a ti během svého vystoupení zahráli většinu oblíbených „hitů“, jako např. „Cinnamon Girl, Too Late Frozen, In Praise Of Bacchus, Black No. 1, Kill All The White People, Love You To Death“ a mnoho dalších. TON vystupují na pódiu naprosto suverénně a je jasné, že mezi nimi vládne výborná souhra. Peter Steele je vokálně silný a intonačně jistý stejně jako na studiových deskách a na pódiu má velké charisma, podobně jako zbytek kapely. Celý koncert je proložen kratšími či delšími bloky, složených ze záběrů ze zákulisí a jestli očekáváte důstojné mudrování zachmuřených filozofů, tak na to rychle zapomeňte. Kluci z kapely se chovají spíš jako nějací teenageři, pro které je vrcholem legrace vysmrkat se někomu do trička a nebo počmárat vytuhnuvšího kolegu, což je vzhledem k jejich věku už trochu na pováženou. Výborné jsou také záběry fanoušků, z nichž mnozí by si zasloužili odbornou péči specializované kliniky. Kvalita obrazu je výborná, totéž se bohužel nedá říct o zvuku. Co je to platné, že si můžete zvolit buď prosté stereo a nebo 5.1., když oboje má mizernou kvalitu. Vše je totiž slisováno do jednotvárné a zvukově dokonale ploché vrstvy, takže celý koncert zní, jako špatné demo nějaké provinční kapely. V bonusech pak naleznete půlhodinové interview, další půlhodinu scének ze zákulisí, foto galerii z osobních archívů, biografii jednotlivých členů a také bonusové audio cd, se 3 cover verzemi od Santany. Věčná škoda toho mizerného zvuku, který jinak skvělé vystoupení významnou měrou devalvuje.