TROUBLE
Simple Mind Condition
ESCAPI/MYSTIC 45:49
Styl: stoner hard rock Stát: USA
Rok vydání: 2007

Dvanáct dlouhých let uplynulo od vydání posledního studiového alba TROUBLE a myslím že opravdu jen největší optimisté věřili, že se ještě někdy dočkáme dalšího alba od této kultovní formace, která vždy byla takovým spojujícím článkem mezi psychedelickým hard rockem 70. let a moderním stoner rockem. Jak je ale vidět, v hudbě neplatí žádné definitivy a tak se dnes můžeme těšit na znovu obnovené TROUBLE, dokonce v původní sestavě, tzn. s kytaristou Rickem Wartellem, zpěvákem Ericem Wagnerem, druhým kytaristou Bruce Franklinem a bubeníkem Jeffem Olsonem. Jediná změna se odehrála na postu baskytaristy, kde původního Seana McAllistera nahradil Chuck Robinson. Stylově se znovuzrození TROUBLE drží celkem logicky osvědčených postupů, které jakoby dnes získaly novou platnost. Hráčsky jsou zcela suverénní, šlape jim to opravdu výborně a jejich vzájemná souhra je bez chyby. Eric Wagner je vokálně stejně suverénní a přesvědčiví jako kdykoliv v minulosti, Wartellovi kytarové rify rozvibrují váš nábytek a důrazná rytmika to sice rozvážně, zato s patřičným důrazem tlačí spolehlivě kupředu. Stejně jako dřív se jednotlivé skladby odvíjí převážně ve středním tempu a zvuk desky je syrový a neučesaný, takže celek vyznívá velmi autenticky. Je zde pochopitelně stále cítit zásadní vliv ranných BLACK SABBATH, ale např. v „Reasons“ zní TROUBLE spíš jako CORROSION OF CONFORMITY, v „Arthur Brown´s Whiskey Bar“ trochu jako TYPE O NEGATIVE a v „Mind Bender“ si pro změnu vypůjčili ústřední rif z veleslavné odrhovačky „Hair Of The Dog“ od NAZARETH. První balada „After The Rain“ má v sobě značnou dávku nostalgie a přesto (možná právě proto) zní naprosto skvěle. TROUBLE jsou na novém albu v každém okamžiku zcela přesvědčiví, sebevědomí a jistí si vlastní převahou. Fakt, že jsou v jejich hudbě přítomny reminiscence na žánrově podobně zaměřené kapely je podle mě pouze důsledkem podobně smýšlejících spřízněných duší. TROUBLE se vrací na rockovou scénu evidentně ve výborné kondici a možná silnější, než kdykoliv předtím. Letos v létě budou jistě ozdobou a vyhledávanou atrakcí každého hudebního festivalu.