TYLER BRYANT & THE SHAKEDOWN

The Wayside

SPINEFARM RECORD – 22:39

blues rock USA

Víte co dostanete když zkřížíte THE BLACK CROWES s LED ZEPPELIN? No přece Tylera Bryanta a jeho THE SHAKEDOWN! Tyler pochází z Texasu a od raného mládí studoval blues a jeho kořeny. V sedmnácti se přestěhoval do Nashvillu, aby tam psal písničky a založil kapelu. Ale než k tomu došlo, vystupoval mladý Tyler sólově a podařilo se mu např. získat cenu na festivalu Crossroads Guitar Festival v Chicagu, kde sdílel stejné pódium s B.B. Kingem a nebo Johnny Winterem. „Hrát na vlastní pěst bylo v pohodě, ale mojí skutečnou touhou bylo mít vlastní kapelu“. A tak netrvalo dlouho a spřátelil se s bubeníkem Calebem Crosbym, což byl základ THE SHAKEDOWN. Zanedlouho přibrali dalšího kytaristu, Grahama Whitforda, rodáka z Bostonu a současně syna Brada Whitforda, kytaristy z AEROSMITH. Zbýval tedy už jen basák, kterého našli v osobě Noaha Denneyho. První album „Wild Child“ vyšlo v roce 2013 a nahrávalo se pod odborným dohledem Vance Powella (Jack White, WOLFMOTHER, Seasick Steve a mnoho dalších). Aktuální EP „The Wayside“ pokračuje v rozvíjení již dříve nastolených témat, tzn. hutného blues rocku s přesahy do hard rocku, ovšem kvartet se nevyhýbá ani jižanskému rocku a nebo svižnému boogie. Je to hodně organické, živočišné a přes jejich mládí i opravdové. Aktuálně podobnou hudbu hrají např. RIVAL SONS, Philip Sayce a nebo v minulém Sparku recenzovaní SIMO, pocházející taktéž z Nashvillu. Společné geny pak lze najít třeba i s Glennem Hughesem, za což může mimo jiné i špetka soulu obsažená v Tylerově vokálu. Na tak mladou kapelu opravdu neskutečně dobrá deska!