THE VINTAGE CARAVAN

NUCLEART BLAST – 50:40

classic rock Island

Rok: 2014

<

Trio THE VINTAGE CARAVAN vzniklo v islandském Reykjaviku už v roce 2006, tedy v době, kdy klukům nebylo víc jak dvanáct let!!! O tom, že ve svém snažení vytrvali svědčí vlastním nákladem vydané stejnojmenné debutové album z roku 2011, na které aktuálně navazují druhou deskou „Voyage“ vydanou už pod křídly prestižních NUCLEAR BLAST. Úvodní vypalovačka „Craving“ je sice pod silným vlivem CREAM, ale tak jednoduché to s nimi mít nebudete. Těch vlivů z minulosti objevíte logicky mnohem víc, ale nejsou tak zřetelně čitelné jako třeba v případě RIVAL SONS a třebaže se přiklánějí víc ke klasickému hard rocku 70. let, než k blues, jako své vzory uvádějí všechno, od Hendrixe přes DEEP PURPLE až ke KING CRIMSON. Ať je to jak chce, jejich hudba na mě působí velmi konzistentně a organicky, takže je můžu vnímat jako svrchovanou a do značné míry i originální formaci a ne jen jako další „cover“ kapelu. Přes své mládí jsou technicky vyzrálí a hráčsky naprosto suverénní, takže jen podle hudby by jste je na jejich věk určitě netipovali. Ani skladatelsky se neomezují jen na prosté kopírování svých vzorů, ale pokoušejí se o vlastní pojetí, což je mi na nich asi nejsympatičtější. Kytarista a zpěvák Óskar Logi Ágústsson navíc sype z rukávu jedno skvělé kytarové sólo za druhým, o pořádně hutných rifech ani nemluvě. Bubeník Gu?jón Reynisson sice nemá takovou hmotnost jako John Bonham (a kdo taky má že jo), ale jeho bicí jsou energické a dostatečně důrazné na to, aby hnali tuhle káru spolehlivě vpřed. Basák Alexander Örn Númason je, jak už to tak bývá, trochu v pozadí, ale když se na jeho hru chvíli soustředíte, zjistíte že to tam tedy pěkně posílá a že i díky němu THE VINTAGE CARAVAN neskutečně šlapou! Za jejich hlavní inspiraci bych možná označil LED ZEPPELIN, o čemž může svědčit i závěrečný opus „The Kings Voyage“, který vzdáleně připomíná „Dazed and Confused“ a přestože do její epické klenutosti má ještě daleko, svůj potenciál dává zřetelně najevo. Tenhle islandský potěr se má čile k světu a na příští rok už přislíbil svou účast na dnes už v pravdě kultovním festivalu Roadburn. Myslím, že o téhle partě v budoucnu ještě hodně uslyšíme.