WINO
Adrift
EXILE ON MAINSTREAM RECORDS – 42:00
acoustic stoner   USA

Za tuhle desku vlastně může bubeník CLUTCH Jean-Paul Gaster, s nímž Wino vloni natočil své první skutečně sólové album „Punctuated Equilibrium“. Jenže když pak měl spolu s CLUTCH vyrazit na turné, umřel basák WINO BANDU Jon Blank a tak se není co divit, že to chtěl Wino celé zabalit. Jean Paul mu ale navrhnul, aby jim koncerty otevíral akusticky, na což Wino nereagoval nijak nadšeně. „Napřed jsem z toho byl pěkně otrávený. Ta představa byla pro mě pěkně skličující, ale nakonec se mi to nějak rozleželo a já o tom začal vážně uvažovat. Pak se naštěstí objevil nový baskytarista Brian White (ex DOG FASHION DISCO) a to turné jsme nakonec odehráli celkem v pohodě. Ale ta myšlenka už tu byla, takže jsme některé písně z „Punctuated Equilibrium“ zahráli akusticky a do budoucna v tomto duchu jistě ještě něco uděláme“. A jak řekl, tak i udělal, takže výsledkem je aktuální album „Adrift“, na kterém Wino nedělá nic jiného než kdykoliv předtím, jen tentokrát vypnul elektřinu a místo toho zapálil pár svíček. Do rukou vzal akustickou kytaru a na bluesovém fundamentu vystřihnul deset autorských skladeb v klasickém stylu amerického písničkářství, někde mezi Johnny Cashem, Woodie Guthriem a Bobem Dylanem. Bez zbytečného patosu a přehnaných emocí vám odvypráví deset silných příběhů (skladeb), plus dvě cover verze od MOTORHEAD a SAVOY BROWN. Jako host se na albu objevila živoucí legenda americké kytary Ray Tilkens, který v minulosti spolupracoval např. s LYNYRD SKYNYRD, Jerry Portnoyem, Bo Didleyem a mnoha dalšími. Je jasné, že Winova parketa leží trochu někde jinde a že bezpochyby už natočil lepší alba, ale i přesto není tahle deska rozhodně žádným zklamáním a jeho fanouškům může zpříjemnit čekání třeba na chystané studiové album SAINT VITUS.