WITCHCRAFT

Legend

NUCLEAR BLAST – 51:37

stoner doom Švédsko

WITCHCRAFT vždycky zněli, jako kombinace raných BLACK SABBATH a psychedelické melancholie IRON BUTTERFLY, což alespoň pro mne byla dosti přitažlivá kombinace. Tentokrát k tomu ještě přihodili špetku rhythm n blues a hitový potenciál takových THE BLACK CROWES a výsledkem je deska, kterou jsem doslova okouzlen. Album produkoval Jens Bogren (KREATOR, PARADISE LOST, OPETH, AMON AMARTH) a jejich skalním fanouškům se možná bude zdát příliš melodické a na daný žánr až nepřístojně „optimistické“, ale já jsem z něho skutečně nadšený a nemohu se ho už týden nabažit. Jak už jsem řekl, WITCHCRAFT byli vždycky v rámci žánru docela zajímaví, ale od začátku se mi zdáli jaksi nesoustředění, roztěkaní a svým způsobem i laxní. Tohle všechno je pryč a na novince jsou jako vyměnění. Tedy ne tak úplně samozřejmě. Pořád mají svůj typický skladatelský rukopis i zvuk (i když nový kytarový tandem Tom Jondelius/Simon Solomon je podstatně hutnější), ale tentokrát jakoby se všechno potkalo v ideálním poměru. Nic neschází ani nepřebývá, vše je v dokonalé rovnováze, takže Říše středu může být stanovena! Navíc původní basák Ola Henriksson si výborně rozumí s novým bubeníkem Oscarem Johanssonem, jehož hra je neskutečně pestrá a posouvá hranice WITCHCRAFT o pořádný kus dopředu. K tomu přidejte skvělého zpěváka Magnuse Pelandera, který zpívá čistě a s důrazem na melodiku, přesto má v hlasu neskutečnou škálu emocí, kterým vás doslova uhrane. Nová deska plyne uvolněně a bez velkých dramat, jako obří hippie vzducholoď, do které si můžete nastoupit a odplout k barevným mrakům kdesi za obzorem. Sakra lákavá příležitost!