WOLFMOTHER

New Crown

vl. nákl. - 45:15

garage rock Austrálie

Rok: 2014

Po svém excelentním debutu z roku 2005, kterým WOLFMOTHER nadchnuli všechny fanoušky počínaje LED ZEPPELIN, přes KYUSS až po MONSTER MAGNET, se kapela v podstatě rozpadla a společná chemie se rozplynula. Kytarista a zpěvák Andrew Stockdale to sice ještě po čtyřech letech znovu slepil dohromady, ale nová sestava se nedokázala naladit na předchozí úspěšnou vlnu a přestože druhé album „Cosmig Egg“ nebylo vůbec marné, jejich oslnivému debutu se ani nepřiblížilo. Poté vyhlásil Stockdale na neurčitou dobu pauzu, která neoficiálně skončila v loňském roce, kdy vydal sólovou desku „Keep Moving“. Na otázku proč ji nevydal jako další řadovku WOLFMOTHER Stockdale odpověděl, že: „Lidi zajímají emoce a ne jména“. O deset týdnů později, když se ukázalo, že jeho sólovka propadla jak u kritiky tak u fanoušků, Stockdale oznámil návrat WOLFMOTHER a všechna svoje naplánovaná sólová vystoupení „přebukoval“ na WOLFMOTHER s poznámkou, že se stejně kromě názvu nic nemění, protože line up zůstává stejný jako na „Keep Moving“. Závěry si z toho už udělejte sami. Co se samotného alba týká, tak vzniklo opravdu na koleně. Svépomocí financované, svépomocí natočené, svépomocí distribuované (volně ke stažení na Bandcamp) a my můžeme jen spekulovat, nakolik to byl výraz zoufalství a nebo touhy po absolutní nezávislosti. Osobně bych to viděno optikou výše popsaných skutečností, viděl na tradiční přísloví „z nouze ctnost“. Deska má díky tomu syrový, garážový zvuk s hodně úspornou (lépe řečeno žádnou) produkci, takže zní spíš jako nějaké demo. Osobně mi tohle vadí nejméně, i když uznávám, že v lepším studiu by mohly některé skladby získat. Takhle je to přímočará a docela svižná rock and rollová jízda, primární a syrový stoner rock, který má daleko blíž ke STOOGES než k původním WOLFMOTHER a která bude možná znít líp na živo, než z desky. Tento přístup bez ohledu na okolnosti je mi ale mnohem milejší, než nějaké vyumělkované kejkle ze studia, ale trocha práce navíc za mixážním pultem by albu určitě prospěla. Zpočátku se mi zdála tahle deska skladatelsky vcelku průměrná, ale po několikerém poslechu se vylouply zajímavé skladby, jako např. „Enemy Is In Your Mind“, „Heavy Weight“, „She Got It“ a nebo „My Tangerine Dream“. Protože se jedná o album WOLFMOTHER, tak je myslím vcelku přirozené, že vzbuzuje u fanoušků oprávněná očekávání, která se v tomto případě bohužel nepodařilo tak docela naplnit. Na druhou stranu když k ní dokážete přistoupit bez předsudků, může vám tahle deska připravit několik docela příjemných okamžiků. Jako obvykle je to na vás.