lg

WOODEN SHJIPS

West

THRILL JOCKEY – 36:56

psychedelic space rock USA

Kde jinde by se měla narodit podobná kapela, než v San Franciscu. WOODEN SHJIPS odstartovali svou dráhu v roce 2006 a jejich minimalistický space rock si rychle našel oddané příznivce. Kapelu založil kytarista a zpěvák Erik „Ripley“ Johnson, který má i vedlejší projekt MOON DUO, basák Dusty Jermier, klávesák Nash Whalen a bubeník Omar Ahsanuddin. Na své třetí studiové desce „West“ trochu zkrátili délku skladeb a dali jim řekněme „písničkovější“ formu, ale jinak zaplaťbůh zůstalo vše při starém. Jejich zhulený minimalismus někde mezi SPACEMEN 3 a rannými PINK FLOYD ještě s Barettem pořád připomíná spíše mysteriózní tanec duchů než rockovou nahrávku. Těch vlivů je zde ale samozřejmě mnohem víc, počínaje VELVET UNDERGROUND, přes MODERN LOVERS, HAWKWIND, CAN a CHROME, až po SPIRITUALIZED a LOOP. Jejich hudba má přímo vizuální účinek, takže k navození „jiného“ stavu vnímání už nepotřebujete žádné další podpůrné prostředky. Monotónní rytmika, rozostřená kytara z níž občas vyplave lysergické sólo, zasněný vokál a halucinogenní klávesy vás spolehlivě zhypnotizují a přenesou do 60. let, jejichž dnes už trochu zromantizované kouzlo zdá se pořád docela funguje. Z poměrně homogenního celku pak vyčnívá pouze skladba „Home“, která má podobný rytmus i základní rif jako „Detonation Boulevard“ od SISTERS OF MERCY, nicméně každému musí být jasné, že jde o podobnost čistě náhodnou a že WOODEN SHJIPS kráčejí po úplně jiných stezkách. Jsou prostě další kapelou, která díky svým neobyčejným schopnostem dokáže s minimálními prostředky dosáhnout maximálního účinku. Osobně bych mohl tuhle desku poslouchat celý den a neměl bych s tím vůbec žádný problém...což se taky děje.

ěwš