dynh

X-CORE

Life and Stuff

vlastní náklad – 51:10

metal core ČR

Tak předně. Nová deska znojemské metal core mlátičky X-CORE má super obal, výborný zvuk, vymazlenou produkci a energie na rozdávání. Je evidentní, že to kluci s kapelou myslí vážně, poctivě na sobě makají a jdou si cílevědomě za svým. S produkcí se stejně jako u předešlého alba „In Hell“ i tentokrát obrátili na Rolanda Grapowa (MASTERPLAN, HELLOWEEN) a ten odvedl bezchybnou práci, ale osobně si nejsem úplně jistý, jestli zrovna tohle X-CORE potřebují. Pro HELLOWEN je taková „čistá“ prácička asi prospěšná, ale mám zato, že pro kapelu jejich ražení je Grapow příliš konzervativní. Ovšem na druhé straně je fakt, že se X-CORE na novince od původního drsného hard core už hodně vzdálili a že jsou dnes v podstatě standardním metal core bandem, se vším co k tomu patří. Osobně jsem na většinu kapel tohoto žánru už doslova alergický a raději bych X-CORE viděl postupovat jiným směrem, ale je to jejich volba a to musím respektovat. Rozhodně se ale snaží k tomu přistupovat aktivně, takže v úvodu desky zazní čistý zvuk klavíru, později se přidá zvuk smyčcového orchestru a nebo velmi dobré vícehlasy, ve skladbě „I Love My Schizophrenia“ pak rozvibruje vzduch drsný řev Derricka Greena ze SEPULTURY...to všechno je samozřejmě jakýsi nadstandard, protože technická vyspělost a hráčská souhra se dnes už bere jako samozřejmost. Nic z toho X-CORE evidentně nechybí a deska jede jako dobře namazaný stroj, ale především skladatelsky se na můj vkus drží až příliš úzkostlivě žánrových šablon, takže nejzajímavější jsou pro mě vždy v okamžiku, kdy z nich vybočí, což bohužel není tak často, jak bych si přál. „Life and Stuff“ je profesionální práce se vším všudy, ale podstatou všeho je vždycky dobrá písnička a z tohoto pohledu mě nové album X-CORE bohužel mnoho nenabídlo.