YAKUZA
Way Of The Dead
CENTURY MEDIA 70:45
Styl: metal noise free jazzy core Stát: USA

Nový objev na metal corovém nebi nese jméno nechvalně známé japonské zločinecké organizace a jak se zdá, není o nic méně nebezpečný. Založeni v roce 1999 v Chicagu debutovali v roce 2000 albem "Amount To Nothing", které jim na lokální scéně získalo zaslouženou pozornost. Jejich aktuální album smíchal Alan Douches, známý ze spolupráce s THE DILLINGER ESCAPE PLAN, DEADGUY a nebo BURNT BY THE SUN. Hrdelní vokály tibetských mnichů, hardcorové breaky, thrash metalové riffy, surová energie, freejazzový saxofon...to vše prosím v jediné skladbě! NAPALM DEATH, NEUROSIS, ONE MINUTE SILENCE, JESUS LIZARD, JANE´S ADDICTION, RADIOHEAD, ale také SUN RA a nebo MILES DAVIS na jedné hromadě. Zdá se vám to nemožné? Kašlete na to! YAKUZA si přímo libuje v nepravděpodobných rytmických vývrtkách, častých změnách tempa i harmonie, v mnohoznačné struktuře písní i ve střídání nálad. Všechno je v permanentním pohybu, neustále se něco mění, přesouvá, bortí, zaniká a znovu se rodí. Křičený vokál, plný exprese a divoké náruživosti, sonická kytarová masáž, dramatické a mohutné bicí, dunící basa... YAKUZU nezajímají žádné melodie, ani žádné laciné popěvky, ale autentické pocity a syrová, zničující energie. Zatlačí, až vám vyhrknou slzy bolesti a pak zase milosrdně povolí. Zdrcující noise, kterým občas proletí lehký závan psychidelie, okamžitě rozervaný erupcí násilí na bezcenný cár... Zvláštním způsobem do toho zapadá instrumentálka "Signa 2.42", složená z jakoby náhodně poskládaných kytarových zvuků a nahodilých úderů afrického bubnu djembe, nemajíc začátku, ni konce. Divokou rvačku "T.M.S." zase od absolutního chaosu dělí zdánlivě jen mávnutí motýlích křídel, ale vše je ovšem pečlivě promyšleno, zaranžováno a precizně zahráno. Žádná náhoda! Závěrečná, 45 minut(!!!) trvající instrumentálka "01000011110011", je něco mezi soundtrackem NEIL YOUNGA k filmu "Dead Man" a temným minimalismem MCH BANDU. Cítím v kostech, že o této partě ještě hodně uslyšíme.