THE YOUNG GODS
Everybody Knows
TWO GENTLEMEN – 48:20
space rock   Švýcarsko

Novou desku švýcarských experimentátorů produkoval stejně jako tři roky starou „Super Ready/Fragmenté“ bývalý bubeník SWANS a kumpán FOETUSE Roli Mosiman, ovšem tentokrát s poněkud odlišným výsledkem. Zatímco „Super Ready…“ byla písničková, skladatelsky chytlavá a na kytarách postavená deska, „Everybody Knows“ je více experimentální, s hlavním důrazem na elektroniku. Kytary sice úplně nezmizely, ale jejich role byla tentokrát trochu potlačena a hlavní slovo opět převzaly samply a také rytmika. THE YOUNG GODS samozřejmě nezapomněli, že základem je dobrá písnička, takže nečekejte žádné samoúčelné elektronické plochy bez konce jen kosmeticky podmáznuté rytmikou, ale v podstatě klasické písničky, které však díky převládající elektronice mají svou specifickou atmosféru, která je subtilní a často velmi křehká, asi jako mýdlová bublina plující oblohou. Kytary jsou mnohdy jen akustické, což výborně koresponduje se sofistikovanou rytmikou. Franz Treichler střídá podle potřeby angličtinu s francouzštinou, která je velmi sexy a k hudbě THE YOUNG GODS se výtečně hodí. Spojení „chladné“ elektroniky s „živými“ nástroji vždycky velmi dobře fungovalo a nejinak je tomu i na tomto albu. Na jedné straně zní hodně moderně, skoro až futuristicky, na druhé pak klasicky a zdánlivě prostě. Takový biomechanický stroj prvotřídní kvality, nabitý moderními technologiemi, který však do pohybu uvádí svaly, šlachy a kosti. Ta deska letí prostorem, jako vesmírný koráb z románu Julese Vernea, jehož cesta nemá žádný konkrétní cíl…protože cílem je právě samotná cesta…jak známo. THE YOUNG GODS tady zkrátka zní, jako TANGERINE DREAM co vyrostli na QUICKSAND a pokud se rozhodnete si tuto desku pořídit, rozhodně doporučuji její vynilovou verzi. Za své peníze dostanete dvě poctivé, 180 gramové placky s čistým a krásně dynamickým zvukem, navíc zapakované v graficky velmi povedeném, rozkládacím obalu. Paráda!