ZOZOBRA
Harmonic Tremors
HYDRA HEAD RECORDS 37:25
Styl: prog stoner metal Stát: USA

Baskytaristu Caleba Scofielda si možná mnozí z vás pamatují z bostonských CAVE-IN a nebo experimentálního hard core projektu OLD MAN GLOOM. Jeho nová formace nese název ZOZOBRA a první zprávy o jejím vzniku se objevily už v roce 2006. Caleb tehdy oslovil bubeníka Santose Montano (OLD MAN GLOOM) a jen ve dvojici se pustili do natáčení alba, na němž kytaru, baskytaru i zpěv zvládl Caleb sám. Z desky se na vás vyvalí drsný zvuk zboostrované kytary, masivní burácení rytmiky a zdemolovaný chraplák, podporovaný čistými doprovodnými vokály, které s tím pravěkým rachocením tvoří velmi pěkný kontrast. ZOZOBRA celkem obratně střídají psychedelický stoner rock HIGH ON FIRE, s jemnějšími pasážemi a la ISIS a industriálním minimalismem GODFLESH, to když se Calebův zpěv změní v monotónní litanii a vedoucí úlohu převezme brutální zvuk jeho baskytary, spolu s hypnotickým rytmem bicích. Jinak ale můžete v hudbě ZOZOBRA objevit i odkazy k legendárním CREAM nebo BLACK SABBATH a je jasné, že nejlíp jim vyhovuje střední tempo, kde mohou naplno rozvinout své demoliční choutky. Caleb ale umí napsat i docela slušné melodie, které dokáží ten drtivý tlak přece jen trochu odlehčit, což se v  zoufalém pískání zpětné vazby a burácení masivních rifů občas docela hodí. Oproti např. OMG jsou ZOZOBRA o něco přímočařejší a posluchačsky čitelnější a budou se jistě líbit fanouškům HIGH ON FIRE, ELECTRIC WIZARD a nebo BARONESS. V současnosti jedou své první americké turné spolu s JESU a ISIS, na kterém je doprovází kytarista Adam McGrath (CAVE-IN, CLOUDS).